Рецензия на книгу
Fairytales for Wilde Girls
Allyse Near
Аноним1 марта 2018 г.Бывает, что книги ходят стаями. Вот, например, "Страшные истории..." очень напомнили "Человеческий крокет" : взросление девочки-подростка, мама как тень, отстраненный отец, первая любовь, безумные вечеринки - и все это в мифологическом пространстве города-леса с Мировым деревом в центре, и все это густо опутано паутиной сказочных отсылок.
И я понимаю, что "Крокет" - серьезная взрослая книга, а "Страшные истории" - подростковый маслит. Что в "Крокете" отличный язык, глубокие темы, профессиональный уровень... а также абсолютно взрослый стервозный сарказм. Зато "Страшные истории" более аутентичны миру подростка, они романтичные, мрачные, их аллюзии более детские, их орнамент менее изыскан, как рисунки варваров. В них гораздо меньше реальности и больше сказки. И мое сердце откликается на них, именно на них.
Каждая девочка одновременно принцесса и ведьма, Золушка и сама себе злая мачеха. Если в реальной семье проблемы, тебе помогут верные невидимые друзья. Твой мир сплетен из сказочных историй. Тебя окружает свита иллюзорных принцев-братьев. Да ну её - реальность.
Эльфийская пыльца фантазий разъедает тебя изнутри. Амбивалентен мир фей, невидимых помощников и вредителей. Ты отражаешься в своих грезах, двоишься, троишься. Твои воображаемые двойники - враги и союзники. Смешно, но именно призраки проповедуют тебе возвращение к реальности, где подстерегает тебя неутолимый дракон одиночества.
Но есть проблема: чтобы появилась "ты - взрослая", "ты - маленькая девочка" должна умереть. Первая любовь (даже милая и светлая), как диклофос, разгоняет фентезийных друзей (дам подсказку: есть шанс, что спустя годы они вернутся). Эльфы дохнут пачками, выдыхая ядовитый трупный газ страшных фантазий. Маленькая девочка в тебе сопротивляется. Но тебе придется ее убить.
Приятие действительности - приятие запрещенных воспоминаний. Это очень, очень больно. Взросление - это битва не только с привидениями из мечтаний, но иногда и с привидениями собственных родителей.
Вы ничего не поняли. Так и должно быть. Это очень путаная книга. Такая мрачная и невинная, как радужный единорог, с рога которого стекает густая, липкая, еще теплая кровь.
Па-беларуску...
Бывае, што кнігі ходзяць чародкамі. Вось, напрыклад, "Страшныя гісторыі..." вельмі нагадалі "Чалавечы кракет" : сталенне дзяўчынкі-падлетка, мама як цень, адхілены бацька, першае каханне, шалёныя вечарынкі - і ўсё гэта ў міфалагічнай прасторы горада-лесу з Сусветным дрэвам у цэнтры, і ўсё гэта густа аблытана павуціннем казачных адсылак.
І я разумею, што "Кракет" - сур'ёзная дарослая кніга, а "Страшныя гісторыі" - падлеткавы масліт. Што ў "Кракеце" выдатная мова, глыбокія тэмы, прафесійны ўзровень... а таксама абсалютна дарослы сцярвозны сарказм. Затое "Страшныя гісторыі" больш аўтэнтычныя свету падлетка, яны рамантычныя, змрочныя, іх алюзіі больш дзіцячыя, іх арнамент менш вытанчаны, як малюнкі барбараў. У іх значна менш рэальнасці і больш казкі. І маё сэрца адгукаецца на іх, менавіта на іх.
Кожная дзяўчынка адначасова прынцэса і ведзьма, папялушка і сама сабе злая мачаха. Калі ў рэальнай сям'і праблемы, табе дапамогуць верныя нябачныя сябры. Твой свет сплецены з казачных гісторый. Цябе атачае почт мройных прынцаў-братоў. Ды ну яе - рэальнасць.
Эльфскі пылок фантазій раз'ядае цябе знутры. Амбівалентны свет фей, нябачных памочнікаў і шкоднікаў. Ты люструешся ў сваіх мроях, дваішся, траішся. Твае фантазійныя двайнікі - ворагі і хаўруснікі. Смешна, але менавіта здані прапаведуюць табе вяртанне да рэальнасці, дзе пільнуе цябе неспатольны цмок самоты.
Але ёсць праблема: каб з'явілася "ты - дарослая", "ты - маленькая дзяўчынка" павінна памерці. Першае каханне (нават мілае і светлае), як дыклафос, разганяе фантазійных сяброў (дам падказку: ёсць шанец, што праз гады яны вернуцца). Эльфы дохнуць пачкамі, выдыхаючы атрутны мерцвяковы газ страшных фантазій. Маленькая дзяўчынка ў табе супраціўляецца. Але табе давядзецца яе забіць.
Прыманне рэчаіснасці - прыманне забароненых успамінаў. Гэта вельмі, вельмі балюча. Сталенне - гэта бітва не толькі з прывідамі летуценняў, але часам і з прывідамі ўласных бацькоў.
Вы нічога не зразумелі. Так і павінна быць. Гэта вельмі блытаная кніга. Такая змрочная і нявінная, як вясёлкавы адзінарог, з рога якога сцякае густая, ліпкая, яшчэ цёплая кроў.
22854